Daudgy, poker, Montana sneeuw & Hawaii !! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu Daudgy, poker, Montana sneeuw & Hawaii !! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu

Daudgy, poker, Montana sneeuw & Hawaii !!

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

13 Oktober 2009 | Canada, Calgary

Een lange titel; dat betekent een lange blog! Na een lang weekend in The American Rockies zijn er weer veel verhalen te vertellen, dus succes ermee!

5-10 heb ik weer een lekker potje gevoetbald, 2x gescoord en echt een lekkere wedstrijd gespeeld. Desondanks verloren we met 3-2 dankzij een clown van een keeper die onze normale keeper verving. Echt ongelofelijk, wat een koekenbakker! Maar, het belangrijkste is dat de conditie nog steeds vooruitgaat en dat op een flinke 1000 meter hoogte.

6-10 ben ik 's middags met Joycee gaan lunchen, een Canadese meid die geboren is in de Filipijnen en daar tot haar zesde heeft gewoond. Het is een lekker spontane meid en een van de weinigen waar ik echt contact mee heb bij Development Studies. Ze had me al een paar keer mee uitgevraagd en probeert me bij de Canadezen te betrekken omdat ze vindt dat wij internationals teveel met elkaar omgaan. Haha, een beetje gelijk heeft ze wel, dus binnenkort ga ik maar eens even met een stel Canadezen stappen! Tijdens onze lunch noemde ze me daudgy, een soort van gladde jongen, zo heb ik me later laten uitleggen. Hoe komt ze daar nou bij!?
De meiden die me hebben uitgelegd wat daudgy is, gaven haar ongelijk en vonden me meer een legend. Uiteraard zal ik dat niet ontkennen! 's Avonds heb ik ook nog mijn eerste Midterm gemaakt, dat viel best wel mee, al is de manier van vragen stellen nogal verschillend van het Nederlandse systeem!

7-10 heb ik 's middags lekker film (met popcorn!) gekeken om daar vervolgens 3 hele vragen over te beantwoorden. Dat was toch zeker 10 minuten werk en het telt gewoon mee voor mijn eindcijfer, haha héérlijk dat Canadese systeem! Na de film hebben we weer een wedstrijd gespeeld en eindelijk weer eens gewonnen; 3-0. Daarna zijn we met het merendeel van het team wings gaan eten. Ons team bestaat uit Canadezen, Engelsen, Fransen, Amerikanen en nog van alles. Het was dus een gevarieerd gezelschap, maar allemaal voetballers, dus ik heb eindelijk weer eens lekker bier gedronken en over voetbal geluld! Toen mijn team naar huis ging ben ik nog even naar de tweede verdieping van The Den gegaan om bij onze internationale groep aan te sluiten om nog wat biertjes weg te tikken, bovendien was Stef daar aan het werk.

8-10. Op deze donderdag heb ik het vreemdste college ooit gehad. Het was een bilateraaltje tussen de professor en een studente, deze milf dacht dat ze een privé-college had en reageerde op zowat elke zin van de professor. Die vond dat blijkbaar weer heel prettig en uiteindelijk resulteerde dit in een roddelsessie en de rest van de klas zat zich te verzuchten. Vreemde situatie..
's Avonds hebben we uiteraard weer een feestje gebouwd: donderdagavond! Na flink te zijn doorgezakt bij Florie zijn we naar The Den gegaan, maar na een half uur in de rij te hebben gestaan zonder ook maar 1 meter verder te komen hebben we besloten maar weer terug te gaan richting Cascade.

9-10. Omdat we allemaal een beetje brak waren van donderdagavond en omdat we zaterdagochtend om 6 uur richting Montana, USA zouden vertrekken hadden we besloten vrijdagavond een non-alcoholische pokeravond te houden. Aan het einde van de avond kwam ik als winnaar uit de bus na 2 Full Houses op een rij! Dat heeft me weer mooi 30 dollar opgeleverd. Rond half 11 zijn we allemaal naar huis gegaan, behalve Amelia. Deze knettergekke Spaanse heeft de hele nacht doorgefeest en kwam om 6 uur 's ochtends lekker bezopen bij de auto aanlopen! Ze heeft dan ook van 6 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags geslapen in de auto. Prachtig!

10-10 zijn we met 16 mensen naar Montana vertrokken. Montana is een staat in Amerika waarin onder andere het Glacier National Park ligt, een ontzettend mooi natuurpark dat onderdeel is van The Rockies. Dat was de hoofdreden van ons bezoek, de andere reden was Thanksgiving. Deze feestdag in Canada is een groot familiefeest en vreetfestijn in één. Aangezien wij onszelf als een grote internationale familie beschouwen besloten we maar een weekendje weg te gaan. Zoals ik al zei, om 6 uur 's ochtends vertrokken we richting Whitefish, dat zou zo een 7 uur durende rit moeten zijn. Ware het niet dat vanaf de Amerikaanse grens zo'n beetje alle wegen met ijs en sneeuw bedekt waren, dus de snelheid niet boven de 50 uitkwam. Rond 4 uur kwamen we in Whitefish aan, daar aangekomen bleek dat er iets was misgegaan bij de reservering van ons huisje, inclusief sauna. Dus, we hadden geen slaapplek!! Lekker dan, na bijna 10 uur reizen.. Op de een of andere manier wisten we een huisje te regelen in een dorpje een uurtje terugrijden, dat huisje was echter voor 8 personen.. Gelukkig konden we nog een cabine erbij huren, daar konden nog 4 mensen slapen. Wat deze mevrouw zich niet had bedacht was dat alle andere cabines ook open waren en wij 's nachts dus allemaal een 2-persoonsbed voor onszelf hadden! Mooie oplossing.
Dit kleine gehucht waar we nu sliepen was trouwen ijskoud!! Overdag zo'n -7 en 's nachts gewoon ff -20! Dat betekent dus weer een goede reden voor alcohol; die hadden we gekocht in de dichtsbijzijnde liquor shop waar een vrouwtje werkte die ooit in Maastricht was geweest!
What a wonderful small world, isn't it!?
Ik heb trouwens wel het verkeerde land gekozen wat betreft de alcohol prijzen. In Amerika waren de prijzen gewoon 1/3 van de prijzen hier. Sjongejonge.... De alcohol hebben we uiteraard 's avonds genuttigd, wat enkele spontane kots en zoen partijen opleverde die allemaal op de gevoelige plaat zijn vastgelegd. Oeioeioei, wat schamen die mensen zich. Haha, it wasn't me!

11-9 zijn we 's ochtends om 10 uur vertrokken om te gaan hiken. Wij hadden één Australiër bij ons, die thuis nooit sneeuw had gezien. Toen de ramen van de auto's bevroren waren, dacht hij dat het een goed idee was om water over het ijs heen te gooien om het te laten ontdooien. Aangezien de temperatuur nog steeds zo'n -10 graden was bevroor het water binnen 5 seconden en hadden we een auto met dubbele ijslaag. Lekker handige jongen!
Rond 11 uur zijn we begonnen aan onze 3 uur durende hike naar de Apgar Lookout, een bergje van 700 meter hoogte, die alsmaar stijl omhoog ging. Dat hebben we in anderhalf uur gedaan, op de top hebben we genoten van het uizicht over Lake McDonald en alle bergen. Na een tijdje zijn we weer rustig naar beneden gelopen. Daar is de rest van de groep voor een tweede hike gegaan, terwijl Auke, Judith, Amelia, Eider en ik boodschappen zijn gaan doen voor ons Thanksgiving dinner.
De chef-koks voor het dinner waren 2 Nederlanders: Auke en ondergetekende. Wij hebben een heerlijke soep, gevulde kip met frietjes en aardbeien met ijs en chocoladesaus aangeboden! Ik wist niet dat ik zo goed kon koken, maar de complimenten vlogen om de oren. Na het diner hebben we gekingst, in het Engels The Ring of Fire. Zoals wel bekend onder ons studenten, daar word je knetterlam van! Aldus geschiedde en het leverde wederom wat gekots op, wederom niet van mijn kant. Rond 3 uur zijn we maar weer naar onze cabine gewandeld, zowaar zonder te vallen!

12-10 gingen we helaas alweer terug richting Calgary, onderweg hebben we nog een kleine hike van twee uur gedaan, inclusief sneeuwballen! Vervolgens zijn we doorgegaan met roadtrippen tot aan Calgary! Daar kwamen we 's avonds rond half 7 aan, om 8 uur verzamelden we alweer om het weekend af te sluiten met een lekker hapje Chinees in Chinatown. Hardstikke gezellig en rond 11 uur belandde ik doodop in bed. Wat een heerlijke nacht!

13-10. Vanochtend werd ik wakker en was alles sneeuwwit! Gewoon een centimetertje of 5 in oktober. Ook de Canadezen vinden dit vreemd en er worden momenteel dan ook de nodige kou-records gebroken. Wat ben ik toch een geluksvogel!? Verder heb ik eigenlijk van half 10 vanochtend tot 8 vanavond gestudeerd of colleges gevolgd. Gelukkig bevatten de colleges vandaag alleen maar films, dus dat was een lekker afwisseling tussen al het gestudeer!
Tijdens Psychology of Gender kreeg ik mijn midterm terug; een B- oftewel 75%. Ik ben dus begonnen met een mooie 7,5 en dat vond mijn professor zo goed dat ze er geen problemen mee had als ik de tweede midterm een week later ga maken.
Waarom een week later? Deze jongen gaat van 6 november tot en met 15 november drie dagen naar Vancouver, een dag naar Seattle en 6 dagen naar Hawaii! Ik sprong een gat in de lucht van die boodschap, dat betekent dat ik 6 dagen kan ontdooien van de -30 graden die het tegen die tijd in Calgary zal zijn.
Tegen de tijd van december zullen we ook nog drie of vier dagen met een aantal internationale studenten naar Las Vegas gaan: The Hangover 2 is coming up!

Ik denk dat ik weer zo een beetje alles heb verteld. De komende 8 dagen heb ik 3 midterms te verwerken en nog een paar kleine opdrachten. Er staan dan ook geen grote dingen op het programma behalve mijn eerste rondjes op de Olympische schaatsbaan (eindelijk!) en een middagje curling! Haha, ik mag eindelijk deze geweldige en idiote sport gaan proberen.

De foto's van afgelopen periode komen eind deze week ergens op Facebook voor de geïnteresseerden. Mijn volgende blog zal ietsje langer op zich laten wachten, aangezien er weinig spannende dingen staan te gebeuren.

Wat een geweldige tijd heb ik hier! Tot de volgende blog!

  • 14 Oktober 2009 - 04:25

    Allyssia:

    Nou nou die Roy, die gaat helemaal los ;) Heel veel plezier!! Xxxx

  • 14 Oktober 2009 - 04:57

    Jurian:

    Haha, geweldige blog weer. Jullie laten het ook gewoon toe dat die kerel met -10 een emmer water over de auto gooit!
    Lekker systeem he met die letters. Hebben we hier ook maar ik snap er nog steeds niks van, maar heb me laten vertellen dat een B'tje geen slechte score is. Wanneer wel slecht?!? geen idee :P
    Ciao

  • 14 Oktober 2009 - 07:02

    Laura:

    T is toch écht hiel leuk edere kier um dn verhoalks te lezen:D

  • 14 Oktober 2009 - 08:01

    Theo:

    Ben blij dat ik af en toe ook nog iets lees over jouw studieresultaten, niet dat ik daar twijffels over had, maar toch. Ik denk wel dat je bij terugkomst in Rotterdam meer dan alleen een jet-lag gaat krijgen. Ontwenningsverschijnselen kunnen ze in Nederland goed behandelen. Kan alleen enkele weken, maanden duren.

  • 14 Oktober 2009 - 09:04

    Femke:

    Super roy!!!
    Wat een verhalen weer ;-)
    Enjoy!

  • 14 Oktober 2009 - 09:31

    Kuifje:

    Wat ben ik jaloers op jou bloedhond. Wel echt heel strak hoor. Hopelijk gaat Summer School nog mooier worden :D. Adios.

  • 14 Oktober 2009 - 16:16

    Diana:

    Net terug van een middagje Vlodrop!! ;)Ja, is iets anders dan Montana.
    Maar ja, verschil moet er zijn. Leuk, je blog weer te lezen, wat een avonturen en ben blij dat het met je studie ook goed gaat.
    Dikke poen, mam.

  • 18 Oktober 2009 - 10:35

    Jeanne Oet Bun:

    Jij ging toch om te studeren daar hè? haha
    Profiteer er maar van!
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Roy

Voor de eerste keer alleen op reis. Dus dan doen we het maar meteen goed: Canada! Ik hou jullie op de hoogte!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 11387

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 23 December 2009

Op naar Calgary

Landen bezocht: