Classes, soccer & pa-pa-party!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu Classes, soccer & pa-pa-party!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu

Classes, soccer & pa-pa-party!!

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

04 Oktober 2009 | Canada, Calgary

Terwijl de eerste sneeuw hier al in de eerste week van oktober is gevallen vond ik het tijd om weer een blog te posten. Al is het maar omdat ik anders niet meer weet wat ik allemaal heb meegemaakt!

24-9 heb ik mijn eerste 5% binnengehaald voor Health Psychology! Woehoe! Het stelde niet veel voor; slechts een outline voor mijn paper, maar toch mooi meegenomen die 5%. 's Avonds hebben we uiteraard een mooi feestje gehad, want wederom: Thursden. The Den zijn we voor de 4e keer op rij niet binnengekomen dus daarna heeft het feestje zich verplaatst naar Cascade 506, alwaar ze rond 3 uur door 8 man beveiliging eruit werden gegooid. Blijkbaar een hele happening, maar die heb ik niet meegemaakt want ik was wijselijk ietsje eerder naar Global Village gelopen.

25-9 had ik dan eindelijk mijn Toga-party! Toga-parties zijn echt traditie hier, dus wij hadden uiteraard ons best gedaan op onze toga's.. Wat een t*fus dingen! Elke 10 minuten valt dat ding uit elkaar, moet je weer met je veiligheidsspel gaan hannesen, etc.. Oftewel, eens en nooit meer zo'n toga-party! Het feestje op zich was wel aardig. Er waren veel mooie meiden en dan zijn toga's plotseling toch wel weer hele mooie dingen. Haha! Rond half 1 ging plotseling het brandalarm af in The Den, oftewel iedereen moest per direct naar buiten, zonder jas of wat dan ook. Wederom, wat een t*fusdingen die toga's. Is het midden in de nacht, rond het vriespunt, sta je daar met zijn allen in een toga..brr..
Even later was het schrikken geblazen toen Florie plotseling niet goed werd, ik heb me samen met Aurore en Gloria over haar ontfermd.. Daar zijn we tot half 3 mee bezig geweest, toen lag Florie al een tijdje te slapen.. De dag daarna was ze gelukkig weer helemaal beter!

26-9 heb ik eindelijk Downtown Calgary verkend! Haha, na 4 weken in Calgary heb ik dus het centrum verkend. Met zn zessen zijn we naar onder andere de Calgary tower gegaan, een gigantisch ding dat nog net ietsje hoger is dan de euromast. Extra leuk daarboven is dat een gedeelte van de vloer is gemaakt van glas. Je zweeft dus als het ware boven de straat. Het geeft wel een gek gevoel als je op dat glas stapt, alsof je in de diepte stapt en je gewoon laat vallen. Enig verschil is dan dat je niet valt! Vanuit de tower konden we ook The Rockies zien, een mooi gezicht! Na de tower zijn we doorgelopen naar China-town en het park. Vooral het park is ontzettend mooi, heel veel groen, een mooie rivier en prachtig weer!
's Avonds hadden we wederom een feestje (5e dag op rij), want Susanne was jarig. We hebben gezellig wat gedronken en gegeten bij deze Duitse dame om vervolgens weer Downtown te gaan om te stappen in The Roadhouse. Een superdure tent, zoals alle clubs, met veel mooie vrouwen, lelijke brede gasten en slechte muziek. Of het dan wel leuk was? Natuurlijk, met zn 20en hebben we gewoon ons eigen feestje gebouwd! Dat is aardig gelukt.

27-9 heb ik niet veel gedaan, behalve uitslapen en een beetje huiswerk maken.. Rond 4 uur zijn we een potje gaan beachvolleyballen, wie had gedacht dat ik dat in Canada zou doen! Ik zeker niet. Maar we hebben daar gewoon lekker anderhalf uur in korte broek en t-shirt staan spelen. 's Avonds hebben Freddie, Gerard, Amelia en ik nog lekker op de Wii gespeeld. Al met al een rustig dagje.
Grappig om te vertellen is dat deze zondag waarschijnlijk de laatste dag is geweest dat ik temperatuur boven de 20 graden heb mogen ervaren voor de komende 4 tot 5 maanden.

28-9 was het IJSkoud.. Met dik vest, dikke sjaal en een muts op het hoofd ben ik naar buiten gegaan. Een nachtje slapen en een verschil van zeker 15 graden! Het weer verandert hier echt met de dag. Overdag heb ik eigenlijk alleen maar gestudeerd, 's avonds heb ik een wedstrijd gespeeld. Daar heb ik me even uitgeleefd en uiteindelijk hebben we met 1-0 gewonnen.

29-9 was wederom geen speciale dag, veel lectures volgen, tussendoor studeren en 's avonds strijken! Na 4 weken vond ik het toch wel tijd om eens wat t-shirts en broeken te gaan strijken. Aangezien mijn voorraad inmiddels was uitegedund tot 1 t-shirt en 2 broeken. Ja, zoveel had ik bij me!! Het strijkijzer heb ik van Micheal geleend en na het strijken hebben we dan ook nog ff een biertje gedronken op zijn kamer.

30-9 heb ik 's avonds 2 wedstrijden gespeeld. Een wedstrijd duurt hier 2x 25 minuten, dus dit kwam in de buurt van een echte wedstrijd! Eindelijk, want ik vond het wel tijd om mezelf op de proef te stellen. De eerste wedstrijd ging lekker, we hebben met 3-1 gewonnen en ik scoorde 2x. De tweede wedstrijd kwamen we met 1-0 voor na een assist. Daarna werden we door een gebrek aan conditie overklast en verloren we met 3-1. Ik heb nog een poging gedaan om er iets van te maken, maar verder dan een flinke botsing met de keeper en een ontvangen doodsschop van een neger van dik 2 meter ben ik niet gekomen. Na die wedstrijdjes was ik toch wel aardig naar de klote, dus tijd voor The Den: wingsnight! We hebben flink wat wings weggewerkt en een aardig aantal flesjes corona om vervolgens rond 12 uur het bedje in te rollen.

1-10 zijn we EINDELIJK The Den binnengekomen. Het had echter niet veel gescheeld of ik had buiten moeten blijven, haha. Een of andere freshman zat met zijn handen aan Anabel en daar was ik niet zo van gedeerd. Gelukkig was hij al chicken genoeg na een paar flinke woorden en besloot hij om te draaien. In The Den was het echt superdruk, superwarm maar ook supergezellig! We hebben flink gefeest om rond 2 uur naar buiten te dansen, de vrieskou in!

2-10 heb ik weer een lekker wedstrijdje gespeeld, uiteindelijk 0-0 gebleven. Daarna hebben we met de mannen op de X-box gespeeld om vervolgens naar het Oktoberfest te gaan in The Den. Dat stelde geen zak voor, dus na een uurtje zijn we helaas weer gegaan. Terug in global Village was mijn verdieping film aan het kijken. Het was een dramatische film, dus na 15 minuutjes ben ik weer gegaan en ben ik lekker gaan slapen.

3-10 was een zaterdag en heb ik wonder boven wonder drie uur in de library doorgebracht! Ik was toch wel een beetje trots op mezelf, net als de rest van de groep, dus om dat te belonen: weer een feestje! Dit keer bij Freddie en Gerard. De bedoeling was een preparty om vervolgens Downtown te gaan. De preparty was echter zo gezellig dat we besloten er een party van te maken en niet meer naar buiten te gaan! Dat bleek een goed idee, want toen ik bij Freddie en Gerard wegging moest ik door de sneeuw banjeren! In de nacht van 4 oktober heb ik dus gewoon sneeuwballen gegooid!! Blijven jullie in Nederland maar lekker hopen op een witte kerst, ik denk dat ik tegen die tijd geen sneeuw meer wil zien!

4-10. Ondertussen is het alweer zondag, ben ik op de helft van mijn weekend en heb ik vandaag maar liefst 6 uur in de library doorgebracht! Na eerst Chelsea - Liverpool live op de tv te hebben gekeken ben ik om 11 uur gaan studeren en pas rond 17 uur weer gestopt! Een bijzonder productieve dag dus tussen alle feestjes door.
Ondertussen is het 17.50 en ga ik me klaarmaken om te volleyballen!

Zoals jullie lezen, het was weer een drukke week, zoals altijd! Er is hier veel te doen, ik sport gemiddeld zo'n 4 tot 5x per week en feestjes kun je hier elke dag vinden!
Dinsdag heb ik mijn eerste tentamen, dus ben benieuwd naar dat niveau.

Het gebouw waarin ik woon is trouwens ook bijna af, de bouwvakker zijn eindelijk weg en ik moet zeggen, het gebouw is PRACHTIG geworden. Ik zal binnenkort maar eens wat foto's nemen en op Facebook zetten.

Dat was het weer voor deze keer, ik ben vast nog meer leuke dingen vergeten, maar ik vind het wel mooi geweest. Tot de volgende keer!

  • 05 Oktober 2009 - 07:00

    Diana:

    Wat 'n verhaal, leuk hoor! Dat wordt afkicken als jij terug komt (party, party). Ben wel benieuwd naar de foto's, zet die maar snel op facebook. Heel veel succes met je eerste tentamen.
    Dikke knuffel, mam

  • 05 Oktober 2009 - 08:29

    Theo:

    Ik ben trots op je uithoudingsvermogen en conditie! Veel suc6 dinsdag.

  • 05 Oktober 2009 - 09:50

    Jop:

    eeej ouwe koning!
    Mooi die feestje!ik vind het wel mooi dat je elke keer weer een excuus vinden om te feesten!

  • 05 Oktober 2009 - 12:40

    Steeeefke:

    Heeeeey!!!

    Nou nou wat een drukte dat je nog tijd hebt gevonden in je schema om een half uur met me te skypen afgelopen week haha.

    Als je terug bent moeten we ook een feestje bouwen.Zie je sinds je in Rotterdam zit nog minder dus...pffff.

    Tot snel maar weer, tot je volgende verhaal!

    XXX Steefke

  • 05 Oktober 2009 - 18:32

    Bo:

    Wauw, American Pie is er niks bij ;-).
    Lees met plezier je verhalen elke keer!
    Veel plezier nog in Calgary!
    x

  • 05 Oktober 2009 - 20:21

    Kuifje:

    Hey bloedjong. Ik vind dat je te weinig zuipt en te veel sport en studeert. Zeer matigjes. Hehe.

    Ik ben trouwens afgelopen donderdag op een scheikundefeest geweest. Nou dat was echt ziek. Wat een zieltjes daar. En na afloop nog een mooit vechtpartijtje.

    Kusjes.

  • 06 Oktober 2009 - 09:45

    Thierry:

    Hey kerel,

    Shit moot flink aon mien conditie goon werke um diech nog bij te kinne houwe :P haha
    Klink ech super daor, en deej mail wat ste sjikdes, haha :P

    XXX
    Thierry

  • 13 Oktober 2009 - 08:57

    Daniel:

    wat een verhalen! prachtig, en ik sluit me aan bij Jop, wat een prachtige excusen!

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Roy

Voor de eerste keer alleen op reis. Dus dan doen we het maar meteen goed: Canada! Ik hou jullie op de hoogte!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 11394

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 23 December 2009

Op naar Calgary

Landen bezocht: