Hawaii en een beetje men's night - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu Hawaii en een beetje men's night - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu

Hawaii en een beetje men's night

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

16 November 2009 | Canada, Calgary

Natuurlijk, Hawaii! Wat een geweldige eilanden daar midden in de Pacific! Prachtig!

Maar voordat ik alle verhalen over Hawaii vertel eerst nog even een update van ondertussen bijna 2 weken geleden. Oja, pas op: dit is een hele lange, schenk eerst iets te drinken in!

Ik heb weer 2 cijfers teruggekregen, een 90,5% (adolscence) en een 100% (Development Studies) Jaja, een echte 10! Deze cijfers geven me meer lucht voor de final exams en de papers, waardoor ik hopelijk nog een mooi reisje kan gaan maken voordat ik terugkom.

Woensdag 4-11 ben ik met Dennis naar een Engelse pub gegaan om Champions League te kijken. Dat begint hier om 12.45, dus redelijk vroeg. Maar we besloten onze lessen te laten voor wat het was en de pub in te duiken. Auke kwam even later ook aanzetten en Gerrard kwam in de tweede helft. Uiteindelijk hebben Auke en ik AZ-Arsenal gekeken, dat deed pijn. Dennis en Gerrard waren naar Liverpool aan het kijken, dat deed ook pijn na de late 1-1.. Dus dan maar naar een andere pub voor een paar aangename pilsjes! Zo gezegd, zo gedaan.
Na de tweede pub begaven we ons met zijn vieren naar het ijshockey, het 2e team van Calgary tegen het 2e team van Edmonton. Op de weg naar het ijshockey besloot Dennis dat het tijd was om de stoeptegels van dichtbij te bekijken, terwijl Gerrard het de moeite waarde vond om de binnenkant van een prullenbak te bekijken en lichtelijk bij te vullen met zijn lunch / diner.. Zoals jullie begrijpen, wij waren niet nuchter! Haha, dat begrepen ze ook bij het ijshockey en toen Gerrard zijn meegesmokkelde fles Jägermeister opende en in onze frisdrank goot duurde het slechts 15 minuten totdat we weer op de straat stonden. Jawel, we werden het stadion uitgezet (met foto!) omdat we eigen alcohol nuttigden in plaats van gekochte alcohol; Helaas pindakaas!
Daarop zijn we naar het casino gegaan, Dennis was er eigenlijk helemaal aan, maar mocht onder onze begeleiding toch naar binnen. We besloten te gaan pokeren, waar ik deze keer snel was uitgespeeld, bleek Dennis nog best goed voor zijn staat van bewustzijn.. Uiteindelijk hebben we met zijn vieren meerdere drankjes van zijn chips gedronken en liep Dennis na 4 uur met 60 extra dollars naar buiten. Dat hadden we dus niet verwacht! Gerrard, Auke en ik hebben de avond afgesloten met een bezoekje aan de plaatselijk stripclub, terwijl Dennis nog steeds aan het pokeren was. Ook over die stripclub zijn er nog mooie verhalen te vertellen onder het genot van enkele pilsjes! Terug in Global Village vonden we elkaar weer in de Community Room en besloot Auke pizza te bestellen. Echter, onze Auke was niet helemaal nuchter en bestelde pizza voor 3pm, terwijl het 3am moest zijn. Op het moment dat hij zich dat realiseerde waren alle pizzaboeren gesloten.
Puntje bij paaltje, deze avond was bezopen en geweldig tegelijk! De foto's zijn meer dan de moeite waard op Facebook!

Donderdag 5-11 had ik mijn eerste kater, HOERA! Sodemieters, ik voelde me aardig belabberd. Maar 's middags stond de trip naar Hawaii op het programma en dat hielp me om binnen twee uurtjes van mijn kater af te komen. Vlasta en ik vlogen van Calgary naar Seattle om daar 's nachts op het vliegveld te slapen. Dat is niet heel comfortabel, maar ach, het was te doen na enkele biertjes in een van de kroegen op het vliegveld.

Vrijdag 6-11 vlogen we 's ochtends om 8u naar Honolulu. Daar aangekomen was het even wennen aan de hoge luchtvochtigheid en de warmte! Heerlijk vergeleken met het droge Calgary! Na de baggage te hebben gevonden zijn we met de bus naar het hostel gegaan, waar de receptioniste Nederlands was. Hoe klein ons kikkerlandje ook is, Nederlanders zijn echt overal te vinden. Terwijl ik met haar Nederlands sprak kwamen er nog 2 Nederlanders inchecken. Toeval met een hoofdletter T!
Na het inchecken hebben Vlasta en ik genoten van de zon, de temperatuur (30gr), de zee, het strand en de vrouwen op Waikiki Beach! Een mooi strand met een straalblauwe zee!
's Avonds hebben we het centrum van Honolulu verkend. Dat is vol met Japanners en Chinezen en winkels voor deze rijke mensen. Zo vind je alle dure merken op Honolulu, van Burberry tot Louis Vuitton tot Ferrari(!). Rond 10 uur werden we nog getrakteerd op een vuurwerkshow waar je U tegen zegt, na een strandwandeling van een uur zijn we ieder ons eigen bed ingedoken.

Zaterdag 7-11 vlogen we alweer vroeg naar Maui. Daar waren 8 studenten uit Victoria, onder hen een vriend van Vlasta. In het vliegtuig raakte Vlasta aan de praat met een ouder koppel en die boden ons een lift aan naar ons "hotel". Die lift hebben we uiteraard aangenomen, de mensen waar héél vriendelijk en vertelden ons vanalles over Hawaii. Ze waren er dan ook maar liefst 31x eerder geweest! Bij Cestmir en de rest aangekomen hebben we boodschappen gedaan om vervolgens weer het strand op te zoeken. Lekker genieten in de zon, wat een weelde vergeleken met de Canadese kou. Op het strand raakte ik aan de praat met de rest van de groep en wat bleek; zelfs Maastricht is overal in de wereld te vinden! Drie Duitsers studeerden in Maastricht en zo hebben we een tijdje over "Mien sjoen Mestreech" gekletst. We hebben afgesproken in januari/ februari nog een pilsje te drinken!
's Avonds was het feesttijd, ofja, eigenlijk was het dat 's middags al met de nodige versnaperingen aan het zwembad. Daarna hebben we enkele plaatselijke kroegen bezocht om vervolgens in hun hotel verder te feesten tot in de kleine uurtjes. Dat leverde een snee in Vlasta's hoofd op en een kapotte camera voor onze Tsjechische schone! Vlasta en Cesmir lagen dan ook al om 1 uur KO op bed. Na uiteindelijk met de rest te zijn gesneuveld in de Jacuzzi (met uitzicht op zee) besloten wij ook maar het bedje op te zoeken. Uiteraard na de Tsjechen met scheerschuim te bekliederen.

Zondag 8-11 vlogen Vlasta en ik alweer verder naar Big Island. De rest bleef voor 1 week op Maui. In Kona hadden we onze eerste auto gehuurd, een kleintje zo zei die kerel van Entreprise. Het was voor Europese standaarden echter een grote Chevrolet! Mijn eerste kennismaking met een automaat, wat rijdt dat heerlijk! Van Kona zijn we naar Volcana Village gereden waar we een prachtige slaapplek hadden. 's Avonds hebben we Volcanoe National Park bezocht waar we lava zagen en een prachtige sterrenhemel. Na het National Park hebben in Café Wikea gegeten. Een gezellig en héél goed restaurantje in Volcanoe Village.

Maandag 9-11 vertrokken we 's ochtends vroeg alweer richting Volcanoe National Park, dat bleek voor 40% gesloten in verband met Sulfraan gas, zwaar giftig en mogelijk dodelijk. Daarop hebben we de andere kant van het park opgezocht. Daar hebben we een korte hike van 2,5 uur gedaan. Die hike bracht ons naar een krater van een oude vulkaan, in die krater zijn nog steeds plekken waar het gas naar boven komt. Gelukkig niet in grote hoeveelheden, waardoor we lekker verder konden hiken.
Na deze krater hebben we een Lava Tube bezocht, dat is een tunnel gevormd door een natuurlijk verschijnsel dat iets met lava, water en lucht te maken heeft. Een prachtige tunnel middenin het tropisch regenwoud! Geweldig!
Na deze Lava Tube zijn we verder gereden via de Chain of Craters; meerdere kraters verdeeld over het park. Op deze route vind je ook Petroglyphs, dat zijn tekeningen van de eerste Hawaiianen in de lava-rotsen. Supergaaf om te zien en hun tekeningetjes waren ook lekker simpel! Doorgereden naar het Zuiden kwamen we een (aangegeven) wegblokkade tegen. Daar heeft 15 jaar geleden een dusdanige vulkaan-uitbarsting plaatsgevonden dat de afgekoelde lava de weg blokkeert.
Hierna zijn we verder gereden naar Hilo, een stad aan de andere kant van het eiland. Daar hebben we een hostel gezocht en gevonden om 's avonds weer verder te rijden naar Kapana. In Kapana kun je op een goede avond de lava in de zee zien stromen. Helaas, de lava hebben we niet zien stromen, maar we hebben de vulkaan wel regelmatig lava zien spuwen! 's Avonds laat hebben we een glaasje wijn gedronken en met 3 Amerikanen gekletst. Ze bleken alle drie zo stoned als een garnaal, waar werkelijk geen zinnig woord uitkwam! Na een half uur zijn we dan ook weer naar onze kamer gegaan.

Dinsdag 10-11 zijn we heel vroeg van Hilo naar Kona gereden via de Noordelijke helft van het eiland, met onderweg een strandpauze op een van de mooiste stranden van Hawaii!
Vanaf Kona vlogen we via Honolulu naar Kauai. Daar kregen we deze keer een Chrysler toegewezen, helaas van een normaal formaat. Het eerste weerbericht dat op de radio kwam voorspelde echter niet veel goeds: een tropische storm voor Kauai in de avond en de komende 2 dagen. Onder het motto, we zien wel hebben we een hostel gezocht en gevonden en 's avonds lekker "seafood" gegeten in een typisch Hawaiian-style eettent.
Om 11 uur lag ik gestrekt op bed. Middenin de nacht werd ik wakker en vond ik een briefje naast mijn hoofd met de tekst: "I sleep in the car". Tsja, daar lig je dan.. wat te doen? Naar de auto of verder slapen? Na een kleine interne discussie heb ik besloten dat Vlasta 24 jaar is en wijs en oud genoeg is en heb ik dus lekker verder geslapen.

Woensdag 11-11 kreeg ik de reden voor het briefje te horen: een spin in de badkamer! Hahaha, wat heb ik daar gelachen toen ik wakker werd. Al helemaal toen Vlasta haar tanden wilde gaan poetsen en de kamer terug inrende, bijna hyperventilerend en met ogen zo groot als biljartballen. Ik dus maar naar de badkamer en dat ding kapotgeslagen met een schoen. Vrouwen....
Na deze grappige wakker worden sessie zijn we met de auto naar de Waimea Canyon gereden, daar aangekwamen hadden we een prachtig uitzicht over de Canyon! Helaas werd het steeds mistiger en tegen de tijd dat we helemaal boven waren konden we niets meer van de Canyon zien, noch van Napali Coast. Dat was een flinke domper. Vanaf de top heb ik omlaag gereden via een andere weg, daar bleken we gelukkig toch nog een goed zicht te hebben op de Waimea Canyon. De foto's zijn prachtig!
Afgaande op het weerbericht zijn we naar het zuid-westen gereden, daar zou de zon schijnen! Dat bleek gelukkig ook zo te zijn! We hebben de hele middag lekker gezwommen, op het strand gelegen en een kokosnoot gevonden, opengebroken en gegeten.
Na de zonsondergang besloten we weer een hostel te gaan zoeken. We zijn vanaf het Zuiden tot in het uiterste Noorden gereden, maar op het hele eiland bleek maar 1 hostel; het spinnen-hostel. Haha, Vlasta weigerde daar nog naar binnen te lopen en sliep wederom in auto. Ik heb heerlijk in het hostel geslapen, zonder spinnen!

Donderdag 12-11 besloten we in alle vroegte naar Napali Coast te rijden. Deze kust met verschillende stranden is bekend uit meerdere films (zie Google, ik zou niet weten welke), ook komen er regelmatig walvissen, zeeleeuwen en dolfijnen. Vanwege de recente regen bij Napali Coast waren de meeste hike-trails afgesloten. De hike naar het eerste strand was echter veilig genoeg volgens de park opzichter. We besloten dus te vertrekken, onderweg was het glibberen en glijen en geen meter vlak. Dit pad bleek een afwisseling tussen bamboe, struikgewas, modder, water, riviertjes, rotsen, kiezel en drab. Maar elk uitzicht was geweldig, de foto's zijn dan ook super!
Na een dik uurtje hadden we Hanakapi'a Beach bereikt. Een klein, maar mooi strandje waar het ABSOLUUT verboden was om te zwemmen in verband met de stroming. Die zag er dan ook heel krachtig uit, zo bleek ook uit een bordje op het strand: "Don't swim, already 82 people have been killed due to strong currents".
Na onze hike zijn we teruggereden naar het Zuiden, hebben we héérlijk Hawaiian-style ijs gegeten in Princeville en hebben we nog lekker van dit prachtige eiland genoten.
's Avonds zijn we terug naar Honolulu gevlogen, daar was het eerste weerbericht identiek aan dat op Kauai twee dagen eerder: een tropische storm op komst. Behalve veel wind hebben we geen druppel regen gezien!

Vrijdag 13-11 hebben we Pearl Harbor bezocht. We besloten het USS Arizona Memorial te bezoeken. Dat bezoek bevatte onder andere een indrukwekkende film over de aanval op Pearl Harbor en de gedachte achter het USS Arizona Memorial. Het Memorial was héél indrukwekkend en zeker de moeite waard.
Na dit serieuze bezoek vonden we het tijd om te ontspannen en we besloten naar Turtle Beach Resort te rijden. Daar zouden we schildpadden moeten kunnen zien. Het bleek nog waar te zijn, na enkele rotsen te hebben beklommen stonden we tussen twee stranden in. In het water voor het ene strand bleken meerdere schildpadden te zwemmen die regelmatig bovenkwamen om lucht te happen. De foto's zeggen genoeg!
Na Turtle Beach hebben we over de hele Oostkust getourd, waar enkele van de beste surf-stranden ter wereld te vinden zijn. 's Avonds hebben we in Honolulu nog iets gegeten en enkele souvenirs gekocht.
Om 10u 's avonds vlogen we weer terug naar het vasteland: Salt Lake City. Vanuit Salt Lake vertrokken we naar Seattle.

Zaterdag 14-11 kwamen we in Seattle aan. Een smerige stad met heel veel daklozen, werklozen, verslaafden, etc. We hebben even over een plaatselijke markt gelopen (die was wel gaaf) en hebben vervolgens een Mall opgezocht om te shoppen. Dat was immers de hele reden voor onze stop in Seattle. Ik heb me redelijk ingehouden, maar Vlasta was niet te stoppen. Shoppen met een vrouw, wat had ik anders verwacht!?

Zondag 15-11. Vanochtend zijn we teruggevlogen naar Calgary. Het voelde als thuiskomen, weer lekker in een bekende omgeving. Terug op de campus heb ik vooral mijn kamer opgeruimd en de was gedaan. Vanavond heb ik weer mijn rondjes in Olympic Oval geschaatst, het gaat steeds beter! Na een pizza en een paar potjes wii-en is het zometeen, om 1 uur 's nachts, maar eens tijd te gaan slapen.

Dit was dan mijn héle lange blog over Hawaii. Het is een geweldige eilandengroep in The Pacific!
In het begin moest ik wennen aan het idee midden op zee te lopen, 4 uur afgezonderd van enig vasteland. Maar na enkele uurtjes viel dat al van me af. Verder is het grappig dat op elk eiland de regel geldt dat het Oosten de kant van de regen is en het Westen de kant van de zon. Ook zijn er heel veel legerbasissen, NASA-basissen, etc. te vinden. Hawaii is heel divers en uniek op de wereld. Ik ben blij dat ik er ben geweest!
Mijn favoriete eiland is denk ik Big Island omdat het zo veel variatie kent, van sneeuw tot vulkanen tot tropische regenwouden tot weilanden tot prachtige stranden! Honolulu is leuk om te zijn geweest, maar moet je eigenlijk vermijden; het is gewoon TE toeristisch! Kauai is ook prachtig met alle stranden, de prachtige Canyon en Napali Coast, het enige nadeel hier zijn de muggen, ik geloof dat ik na 2 dagen meer dan 30 beten had!

Al met al heb ik 11 geweldige dagen gehad! Grappig is trouwens dat ik in 11 dagen 11 vluchten heb gemaakt, en dan te bedenken dat ik tot mijn 18e weigerde een vliegtuig in te stappen!

Ik ga nog snel foto's op Facebook uploaden en dan slapen. Het is bedtijd.

Roy

• 16 November 2009 - 09:03

Femke:

Het klinkt weer helemaal geweldig Roy!
    Geniet er nog van... de tijd gaat nu echt heel hard!
    xxx Fem

• 16 November 2009 - 09:19

Diana:

Ha Royke,

Ben blij dat ik weer helemaal op de hoogte ben. Wat heb je weer allemaal meegemaakt op zo'n korte tijd "geweldig". Geniet van je laatste weken en tot snel. Dikke poen vaan mam!!

• 16 November 2009 - 10:10

Theo:

Schitterend verhaal!! Wederom veel meegemaakt. Wat zal Nederland - Rotterdam - Maastricht strax tegenvallen. Of
    meevallen. We zullen het wel merken. Suc6 in de komende drukke weken, Denk aan mogelijk overgewicht vwb het vliegtuig uiteraard!!

• 16 November 2009 - 14:05

Kuifje:

Keiharde story weer EUREKA-maatje :). Je kan me alleen echt niet vertellen dat er niks is gebeurd tussen jou en die Vlasta :P.

Laters,

Nick.

• 17 November 2009 - 14:44

Laura:

Woar indd unne gooije tip um get dreenke debij te pakke:P
    Mer t woar wel n hiel spannend/leuk verheulke;)
    En super good van dn punten.. Slumme roy!:P

Have fun!
    -x-

• 17 November 2009 - 19:31

B.:

Hey Roy..
    Ik heb het ook niet zo op spinnen eerlijk gezegd :-$. En ja, ik ben een vrouw, maar nee, het ligt niet aan ons vrouwen. Wel super punten zeg!
    xx

• 20 November 2009 - 13:39

Jur:

Wat een master is het ook he, geen fuck doen en wel een 10 halen! Hawaii klinkt wel aardig moet ik zeggen, lekker uitgebreid beschreven ook! Nog reizen geboekt of de laatste weken enkel in Calgary te vinden? Ik ben op het moment ook weer aant reizen dus de groeten van uit Taiwan. Blog volgt over ongeveer een week, maar kan nu al zeggen dat ie geniaal wordt:P Kom namelijk aardig in de buurt van die 11 vluchten van jou, maar dan wel verdeeld over 6 landen;)
    Laters

• 25 November 2009 - 10:56

Jeanne Oet Bun:

Hub noe pas dien verslaag geleze.Super!!! Bin wel e bitsje zjaloes op diech haha.

• 29 November 2009 - 11:18

Kitty:

Hello Roy

Ik ben vanaf het begin een leesfan van je
    Je zou zo een boek kunnen publiceren met de tekst: ga er even tussenuit. Nou, wat jij meemaakt in 3 maanden zullen je niet veel nadoen.Nog proficiat voor je 10.Geniet er nog van en tot ziens tussen de feestdagen in Mestreech.