Exams, papers, presentaties & uiteraard feestjes! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu Exams, papers, presentaties & uiteraard feestjes! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Roy Kerner - WaarBenJij.nu

Exams, papers, presentaties & uiteraard feestjes!

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

06 December 2009 | Canada, Calgary

Na een lange tijd heb ik mezelf weer achter de laptop kunnen slepen om even een update te geven.

De laatste 3 weken heb ik voornamelijk gestudeerd en gesport. Het zal jullie vreemd in de oren klinken, maar ik moest echt even aan de bak met de studie.

In de afgelopen 3 weken heb ik namelijk 4 papers, 2 presentaties en 2 exams gehad. Voor de komende 9 dagen die dit semester resten staan nog eens 4 exams en 1 paper op het programma.

Voorlopig ziet het er allemaal goed uit qua resultaten en ik verwacht ook niet lager te scoren dan een 7. Het niveau is hier niet geweldig hoog, het is de hoeveelheid waar ik mee te dealen heb en dat lukt me eerlijk gezegd heel aardig onder het motto "work hard, play hard".

Tussen al het studeren door heb ik wel gewoon tijd gemaakt voor een weekendje naar Edmonton. Edmonton ligt zo'n drie uur ten noorden van Calgary en wordt ook wel Deadmonton genoemd. Zoals jullie al zullen raden, er is dan ook geen zak te beleven.. Op de West-Edmonton Mall na. Deze mall is de grootste van Noord-Amerika en dan ook echt gi-gan-tisch. Zo is er onder andere een zwemparadijs met golfbad en 8 glijbanen, een schaatsbaan, een achtbaan, een schip, een zeeleeuwenshow, snorkelgelegenheid, etc. Daarnaast zijn er natuurlijk voldoende winkels.
Die winkels waren de reden voor mij om naar Edmonton te gaan, ik had besloten toch maar een winterjas aan te schaffen. Zo gezegd, zo gedaan, toch!? In de eerste winkel zag ik al de perfecte winterjas, maar ik wilde even verder kijken. Zo een 6 uur later liep ik terug naar de eerste winkel om mijn jas te kopen, maar wat bleek? De winkel was gesloten, haha, typisch Roy! 2 dagen later ben in Calgary dezelfde winterjas gaan kopen, eindelijk!

Ik heb de winterjas nu namelijk ECHT nodig, sinds afgelopen maandag komt de temperatuur niet meer boven -15 Celsius overdag en 's nachts niet meer boven -25. Voor de komende week is de voorspelling dat we onder de -30 gaan, héééérlijk....
Afgelopen vrijdag is ook op 1 dag werkelijk 20 tot 30 cm sneeuw gevallen, ik ben dan ook al helemaal ingepoederd, we hebben sneeuwgevechten gehouden en flink gek gedaan in de sneeuw na avondjes feesten!

Afgelopen donderdag vierden Auke en Amelia hun verjaardag met een gigantisch feest. Dat hebben ze geweten, Gerard en ik verzorgden de cadeaus en zo kreeg Auke een (gesigneerde) opblaaspop aangezien hij nog 1 dikke maand zonder vriendin moet. Amelia is het feestbeest en eigenlijk een van de mannen. Samen met Gerard en Amelia ben ik altijd aan het feesten en ze is dan ook nu al regelmatig verdrietig dat wij over 2 weekjes naar huis gaan en zij in januari alleen in Calgary zit.
Om haar te troosten en te zorgen dat ze ons nooit zal vergeten hebben Gerard en ik een t-shirt laten drukken met twee geweldige foto's die we later op de avond nog ondertekend hebben. Ze was er helemaal van onder de indruk en kon de hele avond niets anders zeggen dan "Thank you, thank you so much!" Een geslaagde verrassing dus! Die krijgt waarschijnlijk in de zomer een vervolg als Gerard en ik naar Malaga willen gaan voor een korte vakantie, aangezien onze Spaanse schat een eigen strandhuis heeft!

Van vrijdag t/m zondag heb ik in de Olympic Oval rondgelopen. Daar vond de wereldbekerwedstrijd schaatsen plaats en ik deed vrijwilligerswerk voor CBC, de nationale Canadese zender. Ik kreeg een pasje waarmee ik werkelijk overal kon komen, zelfs op de binnenplek op het ijs. Ik liep dus lekker tussen Sven Kramer (broekie!), Annette Gerritsen (nog mooier in het echt), Jeremy Wotherspoon, Shauni Davis (relaxte gast!) en onze dikke kwallebak Mart Smeets in. Echt een geweldige ervaring en omdat het werk niet zoveel voorstelde heb ik bijna alle races gezien en er volop van genoten. Verder was het geweldig om zoveel oranje te zien en zelfs de Sint en zijn Pieten waren overgevlogen voor deze wedstrijd!

Gisteravond hebben we hier Sinterklaas gevierd met pepernoten, drop, wortels in de schoenen en een dobbelspel. Iedereen had 2 cadeautjes gekocht en die werden door een dobbelspel uitgedeeld. Een ontzettend leuke avond en iedereen wil nu dat Sinterklaas ook naar hun land komt, wie weet!?

Vanaf vandaag is het nog 1 weekje focussen. 4 tentamens en een paper te gaan, dat moet goedkomen. Daarna zijn er nog maar een paar daagjes te gaan totdat ik terugvlieg. De tijd zit er bijna op. Aan de ene kant jammer, want ik kan zelfs de kou en de sneeuw enigszins waarderen. Maar aan de andere kant kijk ik ook alweer langzaam uit naar Nederland. Alles went, zo ook Calgary. Op naar een nieuwe uitdaging!

Nog 2 weken: 1 week studeren en 1 week feesten. Jullie horen nog van me voordat jullie me weer zien!

Roy

  • 07 December 2009 - 07:57

    Diana:

    Weer één héérlijk verslag om te lezen. Wat zul jij Calgary gaan missen en al de mensen die je in deze korte periode hebt leren kennen. Maar ik lees dat er al weer plannen zijn gemaakt voor de zomer, druk, druk, druk. Succes de komende 2 weken met je toetsen en tot snel...
    Dikke poen "mam"

  • 07 December 2009 - 10:50

    Theo:

    Nog 1 week studeren >> veel suc6 en nog 1 week feesten >> geniet ervan. Begin alvast langzaam af te bouwen dan valt de overgang naar home sweet home misschien niet zo tegen. Ze zullen je gaan missen in Canada, en jij zult Canada waarschijnlijk ook wel gaan missen.

  • 07 December 2009 - 13:34

    Kuifje:

    Mooie avonturen dus. Ik word na ieder verhaal weer jaloerser.

  • 10 December 2009 - 18:16

    Jeanne Oet Bun:

    Dee jas kinste heij ouch gebruuke,want t weurt kaait.Amuseer diech nog die leste feesweek.

  • 15 December 2009 - 10:47

    Snarrak ;):

    deze keer wat minder feestverhalen, maar klinkt toch weer goed :P
    Ben blij als wij je weer over kunnen in nederland.
    Afgelopen tijd hebben ze genoeg van je kunnen genieten in canada, maar binnenkort ben je weer van ons ;)
    Veel succes nog met je tentamens en feest ze nog de laatste week
    xx snarrak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Roy

Voor de eerste keer alleen op reis. Dus dan doen we het maar meteen goed: Canada! Ik hou jullie op de hoogte!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 11391

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 23 December 2009

Op naar Calgary

Landen bezocht: